UWAGA: informacje bieżące z przebiegu Mazury AirShow 2013 znajdują się na Facebook Mazury AirShow
02.08.2011
Już w najbliższy weekend Mazury AirShow 2011!
Już tylko kilka dni dzieli nas od Mazury AirShow 2011. Na jakim etapie są przygotowania do imprezy?
Jesteśmy na finale. Za parę dni przylecą pierwsze załogi. 4 sierpnia rozpoczyna się Międzynarodowy Zlot Przyjaciół Lotnictwa i Mazur, którego finałem właśnie są pokazy lotnicze Mazury AirShow – powiedział w wywiadzie dla Radia Planeta FM Prezes Aeroklubu Krainy Jezior Stanisław Tołwiński, inicjator i organizator Mazury AirShow.
Są dwie grupy różnych zainteresowań. Piloci, którzy lecą z Europy – z różnych stron, z różnych państw, z jednej strony przylatują tutaj po to, żeby właściwie poznać Mazury – nie po to, żeby oglądać pokazy. Oczywiście, część z nich, jak na przykład Włosi, czy ze Szwajcarii samoloty, które lecą, lecą na pokazy. Ale wielu z nich przylatuje po to, żeby dwa razy zobaczyć samoloty – raz jak zostawiają na lotnisku i drugi raz, kiedy odlatują do siebie. A resztę mają zobaczyć nasze kochane Mazury: popływać, żeglować, spędzić miło czas, dobrze wspominać wspaniały weekend i do nas wracać – powiedział prezes Aeroklubu Krainy Jezior.
Czy ta impreza różni się od poprzednich edycji znanych wszystkich pod nazwą Festyn Lotniczy MAZURY?
Dosyć istotnie, bo wprawdzie kontynuacja jest tej samej idei, to znaczy promowania Mazur, bo Festyn Lotniczy MAZURY też sygnalizował, że chodzi nam o Mazury. A teraz Mazury AirShow, a więc jeszcze silniejszy akcent powiedzenia, że dzieje się coś więcej niż tylko przygoda, spotkanie ludzi i piknikowania – wyjaśnił Stanisław Tołwiński.
Które miejsca w Giżycku będą najlepszymi, by móc podziwiać podniebne akrobacje?
Najlepszymi miejscami będzie falochron portu Żeglugi Mazurskiej i plaża. Ale równie dobrze fantastyczne miejsca będą z pokładu jednostek na wodzie, poza strefą bezpieczeństwa. Sądzę, że Żegluga Mazurska i wszyscy inni armatorzy dużych statków, takich spacerowych, na ten okres tych pokazów będą zabierali pasażerów, by na przykład były to „pływające trybuny”, stojące na jeziorze Niegocin . Widok pokazów nad jeziorem, ale ze spojrzeniem w kierunku miasta, gdzie widać na brzegach tłumy ludzi jest fenomenalny – powiedział prezes AKJ.
To, co robimy, robimy, żeby było bardzo efektownie, bardzo bezpiecznie. Na pewno wszyscy mieszkańcy Giżycka powinni być zadowoleni i dumni, że to u nich się dzieje – podkreślił organizator Mazury AirShow.
Mazury AirShow
Aeroklub Krainy Jezior to Aeroklub Regionalny realizujący zadania statutowe Aeroklubu Polskiego. Od 1999 roku skutecznie pełni funkcje zarządzającego lotniskiem Kętrzyn Wilamowo i organizatora licznych imprez lotniczych - krajowych oraz o szerokim wydźwięku międzynarodowym. Za organizację licznych imprez i popularyzację lotnictwa, AKJ w 2005 roku otrzymał honorową nagrodę "Błękitne Skrzydła" przyznaną przez Krajową Radę Lotnictwa i redakcję Magazynu Lotniczego "Skrzydlata Polska". W 2009 roku Minister Sportu i Turystyki w uznaniu wkładu w inicjatywy wzbogacające ofertę turystyczną Mazur, wyróżnił AKJ Honorową Odznaką "Za Zasługi dla Turystyki". Od listopada 2009 r. siedziba biura AKJ mieści się w Giżycku.
FlyTour
Fundacja "Military Park" jest inicjatorem i konsekwentnie tworzy na byłym lotnisku super tajnej Kwatery Hitlera Kompleks Edukacyjno-Historyczny, którego celem m.in. jest tworzenie aktywności służącej promocji - popularyzacji obronności, gromadzenie i eksponowanie bojowego sprzętu wojskowego oraz organizowanie ciekawych inicjatyw proobronnych - atrakcyjnych dla sympatyków wojskowości.
Aeroklub Krainy Jezior za imprezy lotnicze został wyróżniony w 2008 roku statuetką "Najlepszy Produkt i Usługa Warmii i Mazur". Prestiżowa nagroda przyznawana jest corocznie w konkursie organizowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego, we współpracy z redakcjami "Gazety Olsztyńskiej", "Dziennika Elbląskiego" oraz Polskiego Radia Olsztyn. Kryteria brane pod uwagę przy jej przyznawaniu to: jakość obsługi, zgodność usługi z oczekiwaniami klienta, innowacyjność, konkurencyjność, opinie odbiorców, usługi dodatkowe oraz promocja regionu poprzez usługę.